Handelsbetingelser
Herunder følger de almindelige handelsbetingelser for brugere af Greatlife.dk. For din og overskuelighedens skyld har vi gjort os umage med at beskrive handelsbetingelserne så forståeligt og kort som muligt. Vi anbefaler, at du læser handelsbetingelserne igennem inden at du handler på webshoppen Greatlife.dk.
Generelt
Greatlife Group AB
Organisationsnummer: SE556899-2605 (Swedish company number),
Rosengatan 8, SE-172 70 Sundbyberg, Sweden.
E-mail: [email protected]
Telefon: +46 8-520 275 50
Købsinformation
Er du under 18 år, skal du have tilladelse af en værge for at bestille hos os. Når du handler via internettet, gælder Købeloven og Forbrugeraftaleloven. Læs mere hos Forbrugerrådet.
Ordrebekræftelse
En ordrebekræftelse sendes ud via mail, når du har afsluttet din bestilling. Der finder du oplysninger om, hvad du har købt med priser og fragtomkostninger, og hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, får du en estimeret leveringstid på din forsendelse (7-14 arbejdsdage). Er der noget galt med bestillingen bedes du kontakte os snarest. Vi sender også en besked, når varen er sendt fra vores lager med informationer om forventet leveringsdato og pakke-id.
Priser
Priserne er i danske kroner. Moms er inkluderet på alle varer med 25%. Alle priser vises inklusive moms på hjemmesiden.
Betaling
Vi modtager betaling via faktura (betale indenfor 14 dage), kortbetaling (VISA, American Express og MasterCard), delbetaling, direktbetaling via netbank eller MobilePay. Vi opkræver ikke kortgebyre. Sikkerheden ved købet er garanteret af Klarna, som er en af de førende online betalingstjenester i Danmark.
Klarna Checkout
Klarna Checkout gør det nemt, fleksibelt og trygt at handle på internettet. Du skal blot indtaste nogle få persondata, så du kan identificere dig og vælge den ønskede betalingsmetode, der omfatter alternativerne faktura, konto samt kortbetaling. Af og til tilbydes du også at kunne betale via Klarnas kampagner, der kan variere fra gang til gang. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Her kan du lese mer om Klarna sine villkor.
Køb nu. Betal senere!
Modtag din ordre først. Betal indenfor 30 dage. Køberbeskyttelse fra Klarna. Omkostninger og gebyrer: Vi opkræver et fakturagebyr på 0 DKK for hvert køb. Hvis betalingen udebliver pålægges en påmindelsesafgift på 100,00 kr samt morarenter på 8,05 %.
Kortbetalinger
Hvis vi ikke er i stand til at trække pengene på dit betalingskort på betalingsdagen (betalingsdagen er den dag hvor dit køb afsendes til dig), vil vi 3 gange yderligere forsøge at trække pengene på dit kort. Lykkes det ikke at opnå fuld betaling på denne måde, vil vi sende dig en faktura for det resterende beløb. I et sådant tilfælde vil Faktura Betingelserne finde anvendelse på dit køb. Bemærk venligst at i overensstemmelse med Faktura Betingelserne vil manglende betaling af en faktura betyde, at vi behandler den udestående betalingssum som gæld, der er underlagt vores gældsinddrivelsesprocedure.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Klarna Privacy Policy
For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.
Fragt & Levering
Leveringsalternativ
Vi samarbejder med Postnord, DHL og Instabox for at sikre den bedste levering til dig. Her kan du læse mere om vores forskellige leveringsalternativ. Normal leveringstid på varer, som er på lager, er 2-3 arbejdsdage fra vi har modtaget din bestilling.Bestillinger afgivet før kl. 16.00 bliver sendt fra os samme dag! For bestillingsvarer er leveringstiden længere, hvilket du ser på produktsiden samt i kassen, når du skal betale. Bemærk, at vi ikke sender dele af en ordre, selv om nogle af dine varer er på lager. Alt sendes, når hele ordren er komplet. Bemærk venligst, at vi ikke sender pakker på de svenske officielle helligdage.
Leveringsmetode
Vi sender vores pakker med din valgte speditør. Når du har indtastet dit mobilnummer i feltet, får du automatisk en SMS, når pakken er ankommet til dit nærmeste afhentningssted. Pakken bliver afleveret ved dit lokale postkontor, men mindre du har valgt hjemmelevering.
Bemærk, at probiotika fra Innate Response og MegaFood er et kølevareprodukt, der kan klare transporten til din destination uden køletransport. De sendes altså ikke med køleforsendelse. Når du modtager din probiotika, anbefaler vi dog, at du opbevarer den i køleskabet med det samme. Hvis du vil have en probiotika, der tåler stuetemperatur, anbefaler vi Flora Plus+ eller Flora Basic.
Transportskader
Kontakt os hvis din forsendelse er blevet skadet under transporten.
Uafhentede pakker
Hvis pakken ikke bliver hentet indenfor tidsfristen vil du blive fratrukket vores ekstraudgifter, som er forbundet med returneringen.
Bring
For at hente og returnere pakker i Brings pakkebokse skal du downloade og oprette en bruger i appen Bring, til iOS eller Android. Som bruger skal du, af sikkerhedsmæssige årsager, også identificere dig med BankID for at kunne åbne lågen i pakkeboksen. Husk, at dit mobilnummer er knyttet til din bruger i appen – angiv derfor altid det samme mobilnummer, når du bestiller hos netbutikken.
Reklamationer og fortrydelsesret
Fortrydelseret
Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløberfortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til
at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store ordrer. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr.
Åbent køb, returret
Som et tillæg til fortrydelsesretten tilbyder Greatlife.dk åbent køb i 30 dage. Fristen gælder fra den dag, du modtager din ordre. For at få lov til at returnere et produkt efter de første 14 dage, fra du har modtaget varen, skal det være ubrugt og alle eventuelle etiketter og tilbehør er inkluderet. Du er altid ansvarlig for den vare du returnerer, indtil vi modtager den. Se dog afsnittet ”ingen fortrydelsesret” ovenfor om begrænsninger i fortrydelsesretten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Greatlife Group AB
Rosengatan 8, SE-172 70 Sundbyberg, Sweden.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Vi tilbyder ikke fortrydelsesret i b2b.
Reklamation
Når du handler hos os som privatperson, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Stemmer din vare ikke overens med beskrivelsen, er den i stykker eller er du på anden vis utilfreds med dit køb?
Kontakt os så finner vi sammen ud af, hvordan vi skal løse det. Det er meget vigtigt for os, at du er tilfreds med dine købte varer.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.
Hvis det er nødvendigt at sende varen ind til os, bedes du sende den til:
Greatlife Group AB
Rosengatan 8, SE-172 70 Sundbyberg, Sweden.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Øvrigt
Sikkerhed og håndtering af kundeoplysninger/Persondatapolitik
Når du foretager din bestilling hos os, giver du os dine personlige oplysninger såsom navn, adresse og telefonnummer. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
I forbindelse med din registrering og bestilling godkender du, at vi lagrer og bruger dine oplysninger i vores virksomhed for at fuldføre vores tiltag i forhold til dig. Vi dokumenterer den kommunikation, vi har med dig, for at give den service, som du forventer af os. Hvis du aktivt har acceptereret at modtage vores nyhedsbrev, sender vi informationer og produkttilbud til dig via email eller sms. Dette kan nemt afmeldes via det aktuelle nyhedsbrev eller via kontakt med vores kundeservice.
Personoplysningerne registreres hos Greatlife Group AB og opbevares i fem år, hvorefteroplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Greatlife.dk er Greatlife Group AB.
Ifølge Databeskyttelsesloven har du ret til at få oplysninger om den information, vi har registreret om dig. Er den forkert, ufuldstændig eller irrelevant, kan du forlange, at informationerne bliver rettet eller fjernet. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere ernødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Kontakt i så fald vores kundeservice.
PriceRunner Købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.
Købsgarantien omfatter privatpersoner med adresse i Danmark. Hvis en butik ikke påtager sig sit lovbestemte ansvar og løser problemet relateret til et køb inden for 60 dage, træder garantien i kraft.
For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster ingenting og tager kun et øjeblik. Få Købsgaranti med PriceRunner i dag.
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.
Siden 2000 har PriceRunner hjulpet millioner af danskere med at finde den bedste pris. Tjenesten har altid været både gratis og uafhængig og har til formål at gøre det lettere for forbrugere at sammenligne produkter, priser og butikker.
Mail fra Greatlife.dk
Én gang efter at du har modtaget din ordre, sender vi dig en mail, der I beder dig om at evaluere din købserfaring og give en vurdering af de produkter, du har købd. Denne e-mail sendes til vores kunder for at forbedre vores hjemmeside og vores produkter for at skabe en endnu bedre kundeoplevelse. Du er ikke forpligtet til at svare på denne evaluering.
Ved uenighed
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.